02.08.2017
Поділитися: 4
  • Facebook
  • Telegram
97735

РОЗВИТОК УВАГИ У ДІТЕЙ ШКІЛЬНОГО І ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ

Що таке увага?

Кожну секунду завдяки нашим органам чуття ми отримуємо нову інформацію. Але наш мозок настільки розумний, що відсіває непотрібні нам відомості, залишаючи в пам'яті лише те, що необхідно. Це відбувається за рахунок уваги. Увага - це вміння людини сконцентруватися на одному предметі або явищі.

Види уваги

Фахівці вважають, що є два види уваги:

  1. Мимовільна. Вона не пов'язана з волею людини, не вимагає від неї ніяких зусиль. Наприклад, сидячи з батьками в кафе, дитина мимоволі оберне голову на шум, який раптом виник поряд, - це офіціантка впустила тацю.
  2. Довільна. Застосовується за допомогою волі людини. Це означає, що люди повинні докласти певних зусиль, щоб зосередитися на якійсь-небудь дії або об'єкті. Наприклад, на читанні книги. У дітей із цим видом уваги виникають труднощі, тому що сила волі ще не до кінця розвинена у них.

Функції уваги

Увага виконує такі завдання:

  • активізація або гальмування фізіологічних, психологічних функцій залежно від конкретної потреби;
  • сприйняття, диференціювання інформації, яка надійшла ззовні;
  • заміщення вихідних даних завдяки асоціативному мисленню;
  • виявлення подразника, оцінка його небезпеки для організму.

    розвиток уваги у дітей дошкільного віку

Як розвинути увагу у дитини?

Пропонуємо розглянути особливості розвитку уваги у дітей дошкільного віку. Первинний прояв уваги у дітей носить мимовільний характер. Спочатку їх приваблюють яскраві кольори, речі, звуки і предмети, що рухаються тощо. Після досягнення піврічного віку дитина вже більш усвідомлено виявляє увагу до всього, що її оточує. Вона починає брати предмети в руки, пробувати їх «на смак», вертіти, стукати тощо. Приблизно з цього віку розвитком уваги дітей уже не стільки можна, скільки необхідно займатися, адже саме від уміння концентруватися на одному або декількох предметах залежить і успішність дитини в школі, і її здатність пізнавати навколишній світ, тобто усе нове. Малюк уже активно звертає свою увагу на речі, предмети навколо себе, і на людей, і на слова, які він чує і поступово починає розуміти. Усе це - прояв дитячої уваги, і цим потрібно користуватися, щоб уже з такого раннього віку поступово починати розвивати увагу дитини.

Приблизно до дворічного віку маленька людина вже набуває навичок  маніпулювання предметами, причому маніпуляції підпорядковує виконанню конкретного завдання. Ці моменти є першими проявами вже довільної уваги, яка більшою мірою формується і розвивається під упливом дорослих. Батьки починають висувати до свого малюка певні вимоги: дотримуватися правил гігієни, дотримуватися порядку і т. ін., тобто намагаються акцентувати увагу дитини на тому, що і як потрібно робити в тих чи інших ситуаціях і за певних умов.

розвиток уваги у дітей дошкільного віку

Розвиток уваги у дітей дошкільного віку (4-5 років) уже стає необхідністю, адже в цьому віці можна починати поступово готувати дитину до школи. Досягаючи молодшого дошкільного віку, багато дітей уже мимоволі виявляють стійку увагу до того, що їх зацікавило: це може бути гра, казка, розповіді дорослого тощо. Це прекрасні умови для цілеспрямованого розвитку уваги у дошкільнят. До речі, у цьому віці ви вже можете прийти до нашого центру розвитку дитини SMARTUM, де з вашою дитиною займатимуться досвідчені викладачі, використовуючи для цього перевірені методики, які довели свою ефективність. Наші фахівці використовують для розвитку уваги у дошкільнят і молодших школярів ігри, побудовані за спеціальним принципом. Завдяки ним у дитини не тільки формується стабільна, сконцентрована і стійка увага, але й формується звичка свідомо керувати увагою, що важливо і під час вступу до школи, і в процесі навчання в ній.

На момент вступу до школи і в подальшому навчанні в початковій школі розвиток уваги у дітей шкільного віку вимагає докладання великих

зусиль. Маленькому школяреві необхідно уважно ставитися і до того, що йому цікаво, і до того, що особливого інтересу у нього не викликає. Саме з цієї причини розвиток уваги у молодших школярів відіграє особливу роль. Дитина повинна вміти усвідомлено виявляти увагу, коли це необхідно, і засвоювати все, що бачить і чує. Кожен викладач нашого центру намагається стати для вашої дитини не першим учителем, а просто іншим. Під час занять, присвячених розвитку уваги у дітей дошкільного та шкільного віку, ми намагаємося не навчити ваших дітей чогось, а допомагаємо їм виявити геніальність, якою вони безумовно володіють, і в якій ми впевнені. Величезний потенціал, здібності і можливості приховані в кожній дитині, а ми тільки допомагаємо дітям виявити їх, а також навчитися користуватися ними. Якщо вам здається, що ваша дитина недостатньо уважна, непосидюча, і ви переживаєте за те, як дитина буде вчитися або вже вчиться в школі - приходьте до нас. Ми допоможемо їй не тільки стати уважною, але й отримувати задоволення від усвідомлення цього!

розвиток уваги у дітей шкільного віку

Методики тренування уваги у дітей

Батьки повинні знати, як розвинути концентрацію у дитини. Для цього є кілька способів.

Читайте дітям вголос. Виберіть цікаву казку, розкажіть її дитині 5 років, а наприкінці попросіть переказати. Якщо з цим виникнуть проблеми, то допоможіть навідними питаннями. Наприклад: «Куди поїхав принц на своєму коні?» або «Де жила принцеса?»

Збирайте мозаїку. Шукаючи потрібний пазл, малюк сам по собі стане зосередженим. Почніть із простих і великих головоломок і закінчіть якимось морським пейзажем, у якому 1000 деталей. Крім того, пазли чудово розвивають дрібну моторику.

Контролюйте час, проведений за комп'ютером і телевізором. Помічено, що у дітей шкільного віку, які багато часу проводять за екраном, знижується уважність. Це пов'язано з тим, що їх мозок звикає до конкретної форми розваги, і потім дитині 8 років складно зосередитися на чомусь іншому, крім графіки та світлових спалахів.

Враховуйте індивідуальні особливості сина або дочки. Деяким для кращої концентрації потрібна цілковита тиша і самота. Іншим буде комфортніше робити уроки під музику. Одним дітям потрібно постійно робити маленькі перерви в роботі, а інші не можуть відволіктися, поки все не зроблять. Нехай дитина вибере той підхід, який їй буде зручнішим.